Wednesday, March 23, 2016

Kita

Joging.. Setelah entah berapa lama aku tinggalkan segala aktiviti , hari ini semangat itu datang lagi atau mungkin lebih tepat aku cuma ingin mengisi masa terluang dan menghirup angin subuh seawal 6 pagi itu dan merasa titis dingin embun di setiap roma yang terbuka... Sejuk , hitam pekat , cukup untuk mengubat rindu yang hadir.. Rasa hari ini ingin aku meluah sedikit rasa dan cerita yang tersimpan antara kita... Masih lagi segar segala ingatan dan memori itu bila aku menyatakan ingin melihat matahari terbit pagi itu.. Seawal 5 pagi dia datang menjemput dan terus memandu ke pantai.. Sedikit tergamam dan keliru.. dalam hati aku cuma berkira-kira aku cuma bercanda.. Aku menghirup udara seawal 6 pagi itu bersama angin laut yang membawa seribu ketenangan.. Terima kasih sayang..
Aku berjalan tanpa menoleh kerana aku cuma ingin merasa sejuknya angin pagi itu.. Jadinya kasut aku habis basah tanpa aku sedari.. Ah aku selalu begini.. Setelah terjadi baru aku tersedar.. " i will continue walking without my shoes dear.. its all wet already... remind me to buy new shoes later okay? " sambil aku melemparkan senyuman seperti selalu.. Dia cuma membalas senyum dan kembali berjalan.. Sampai sahaja di penghujung , dia membuka selipar nya dan menunduk lalu menyarungkan ke kaki aku.. " what u doing dear.. i still can walk like this..never mind.. " 
tapi dia lebih  cepat membalas tanpa aku sempat menghabiskan kata-kata " its okay princess.. i will hold ur shoes and continue walk without slipper.. its u are more important for me to be protected .. i wont let anything hurt u..i rather hurt myself " dan dia memimpin erat tangan ini dan terus berjalan ke kereta.. 

#memories #willremainforever #noonecaneverreplaceyou 
# terima kasih untuk semuanya

No comments:

Post a Comment