Thursday, April 16, 2015

April

Setelah hampir sebulan lebih , hari ini baru aku ada waktu untuk kembali menceritakan perihal semalam disini.. aku bukanlah blogger tegar yang sentiasa mempunyai idea2 bernas untuk diluah dan dikongsi.. terlalu banyak yang terjadi sepanjang tempoh singkat ini.. Alhamdulillah hubungan dengan si dia semakin membaik walaupon sesekali rajuknya , cemburunya , marah nya membuatkan aku rasa nak bagi sedas dua kat otak dia yang tak berapa nak lurus 2.. mak semakin hari semakin memahami.. walaupun kami dah x seakrab dulu kerana aku lebih banyak berdiam , namun pengertiannya dapat aku lihat.. abah masih seperti itu.. aku masih menjadi puteri kesayangannya walau terlalu banyak sikap dan tindakan yang aku belum bisa mengerti..

Tiada apa yang nak aku ceritakan tentang hal semalam disini , Cuma satu hal , aku terlalu banyak berubah.. perubahan bukan lah sesuatu hal yang biasa aku lakukan kerana jujur , I don’t like any changes.. oleh kerana beberapa hal yang terlalu menyesakkan , aku berubah banyak.. kata nenek , aku semakin aneh.. aku lebih selesa duduk didalam bilik sambil membaca novel , dengar lagu kegemaranku berulang kali , sesekali main game teka-teki di handphone , dan tidur.. malam sesudah maghrib baru aku akan keluar sekejap ke “maju ahmad” untuk makan.. balik dan kembali tidur.. hujung minggu aku keluar rumah dari pagi dan lewat malam baru pulang tanpa memberitahu apa-apa , tanpa siapa pon tahu aku kemana.. ya! Aku sendiri merasa semua itu aneh.. tapi aku lebih tenang begitu..

Dua minggu dah berlalu semenjak aku meninggalkan anak2 kesayangan dan cinta hati aku di Gumtree Cottage.. Fahri , Rayyan , Zafran , hanya Allah yang tahu betapa sakitnya rindu ini..Doaku buat kalian sentiasa ada.. anak-anak itu selalu seakan mengerti.. senyuman dan kenakalan yang ditunjukkan menyenangkan hati.. kebahagiaan bersama mereka adalah kebahagiaan yang tiada bandingannya.. entah yang keberapa kalinya air mata ini jatuh lagi didepan si dia dek kerana rindukan anak2 itu.. dia Cuma tersenyum dan seperti selalu cuba untuk menenangkan..
Y : I miss them alottt (sambil tunjuk gamba)
A: (smile) I know sayang.. keep on praying for them.. they will never forget u..
Y: They sure forget me bcos im just nobody in their life..
A: u know what makes u different ? and I can be sure they will never forget u
Y: what ?
A: u loves them like ur own child even u don’t have one yet.. u loves them without reason .. if one day , we become husband and wife , I don’t mind if u want to take them as our adopted child.. I will loves them like how u loves them.. u know y, bcos anyone who makes u happy , will makes me happy as well..
Y: thanks a lot dear.. J
A: most welcome princess J





 
dear little angel , in my every breath , i pray to see ur smile everyday.. 

No comments:

Post a Comment