Sunday, January 8, 2017

Pergi Tak Kembali

4.15pm, 07012017, KL

Perginya seorang sahabat.. Siti Farahfizuana Binti Hamdi, pergimu takkan kembali.. Allah menyayangi mu.. Semoga kau tenang.. Terlalu awal bg kami semua untuk menerima semua ni.. Takdir yang Maha Esa penentu segala.. Siapa kami mempersoal takdir yg tertulis.. Tiada lagi gambar, status, dan luahan rasa yang sering kau paparkan dilaman sosial lagi selepas ni.. Tiada lagi gurau senda.. Tiada lagi tawa.. Tiada lagi cerita yang dikongsi.. Semuanya tiada lagi.. Semuanya cuma tinggal kenangan.. Bersemadilah wahai sahabat di bumi Kelantan..

Buat aku yang masih di dunia pinjaman Tuhan ini, aku semakin takut.. Ajal menjemput tak kira usia.. Sekali lagi kesedaran Tuhan paparkan di mata ini.. Terlalu banyak yang belum tertunai.. Terlalu banyak yang belum terbayar.. Ya Tuhan, berat ujian yang kau kirimkan, namun aku percaya hikmah yang tersedia juga tidak ternilai.. Mama, semoga mama tabah menjalani hari tanpa Farah.. Doa kami mengiringi..

Al-Fatihah

Saat aku tersedar akan keberuntungan hidup yang Tuhan pinjamkan kepada aku, semuanya masih bisa diolah dan digubah.. Buat insan-insan yang sentiasa dihati, doaku semoga Allah merahmati hidup kalian dan berbahgialah seperti mana kalian pernah membahagiakan aku.. Semoga Allah meminjamkan Dunia ini lebih lama lagi buat kalian..

Buat insan-insan yang pernah aku sakiti,
Tertunduk melutut kebumi aku memohon sejuta kemaafan atas keterlanjuran kata, perbuatan dan semuanya dari kalian..

Masa semakin singkat, bumi semakin tua, pinjaman Tuhan semakin dekat ke 'due-date' nye.. Persoal diri sendiri, cukup kah semuanya bekalan disana nanti.? Buat aku, kelengkapan itu satu pon belum tersedia.. Allahu...

                                                            in memory  1993 - 2017

No comments:

Post a Comment